donderdag 15 januari 2015

rechts en averechts (3)


Wel mijn sjaal is helemaal afgewerkt.
Met rand en al nog wel !

Ik verwerkte ongeveer 2 bollen royal van de zeeman kleur 40 
en een restje stylecraft special dk kleur emperor (1425)
De sjaal heb ik gemaakt met breinaalden nr 5
De rand haakte ik met haaknaald nr 5.


patroon van de rand

gebruikte kleuren : 

kleur A : royal nr 40
kleur B : stylecraft kleur 1425

gebruikte afkortingen :

hv = halve vaste 
 v = vaste
st = stokje
l = losse
schelp = "3st, 1 l , 3st in dezelfde steek"



toer 1 : (kleur A)  haak telkens 1 v in elke rij van het gebreide stuk
toer 2 : (kleur A) 1 l en 1 hv in dezelfde steek, sla twee steken over, schelp, sla twee steken over, *hv sla twee steken over, schelp, sla twee steken over * Herhaal het stuk dat tussen * ... * staat tot je aan het begin van je toer komt en sluit je toer met een hv in de eerste steek van je toer
toer 3 : (kleur B): let op ! haak enkel in de achterste lus van elke steek ! 
begin in het midden van een schelp. Haak 3 v in de l .  in de twee volgende steken 1 v , haak de volgende 3 steken te samen, in de 2 volgende steken 1 v, * 3v in de volgende steek. in de 2 volgende steken 1v, haak de 3 volgende steken samen, 1v in de 2 volgende steken* Herhaal het stuk tussen *...* tot je aan het begin van je toer komt, sluit de toer met een hv in de eerste steek.
toer 4: hetzelfde als toer 3 maar dan met kleur A 
let op! haak enkel in de achterste lus van elke steek ! 



nog 1 WIP afwerken en ik mag aan nieuwe dingen beginnen yiha ^^ 
als het zo blijft regenen moet ik misschien wel een paraplu gaan haken o.O

(http://www.knitprincess.com/comics/)

Het gaat trouwens zeer goed met mijn garen dieet!
ik gebruikte al heel wat garen uit mijn voorraad om cadeautjes te maken. 
Ik kijk nu altijd  eerst of ik niets heb dat voor iets kan dienen
Heb al braaf enkele dingen waar ik aan begonnen ben afgewerkt!
Ga waarschijnlijk de Cal 2015 van tertia en jolande met bolletjes haken die ik bewaard had voor een ander project maar dat project is er nooit van gekomen.
Heb enkel (doelbewust dan nog wel) wat bolletjes aangeschaft waar ik zelfs een praktisch doel voor heb.
Dus applausje voor mezelf ^^ 






2 opmerkingen:

  1. leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk blog! om te lezen, bedankt voor het delen...

    BeantwoordenVerwijderen