dinsdag 30 december 2014

je kan nooit genoeg dekentjes hebben als het winter is !

Onder het motto "je kan nooit genoeg dekentjes hebben als het winter is" 
heb ik mijn checkerboard textures throw vandaag helemaal afgewerkt.



Deze throw startte als een CAL op de red heart yarn site 
waar je om de 2 weken een nieuwe blok kreeg.
De blokken had ik al een tijdje geleden af maar er moest nog een rand omheen en ik wou er ook nog een fleecedekentje aannaaien zodat het extra warm zou zijn.


ik koos ervoor om een andere rand te haken 
 dan de rand die oorspronkelijk bij het patroon hoort.
Ik vond mijn randje hier natuurlijk via Pinterest; 
(walhalla voor de creatieveling die af en toe wel eens inspiratie zoekt) 
en paste het een beetje aan zodat het perfect paste bij mijn dekentje.


ik haakte deze throw met haaknaald 5 mm en Royal van de zeeman kleur 27
Ik vind deze prachtige bordeaurode kleur nergens meer terug in de winkels 
maar hou een oogje in het zeil 
want als ze terug komt neem ik er terug een heleboel mee.

Toen mijn rand af was naaide ik er nog een stuk fleece aan voor extra warmte.


extra warmte kan nooit kwaad, zeker niet bij mensen zoals ik 
die het bijna altijd koud hebben en nog steeds een trui aanhebben bij temperaturen buiten van  20° Celcius.
Er is nog veel plaats in mijn dekenkoffer dus er kan nog wel een dekentje bij denk je niet? 


Maar eerst wat wip's afwerken. 
Je moet af en toe streng zijn voor jezelf want met dat walhalla voor de creatieveling zie je natuurlijk veel te veel leuke dingen waar je direct aan wil beginnen.
Maar die andere leuke projecten die je al begonnen bent ,
blijven dan helaas maar zielig in een hoekje liggen. 
Die geraken jammer genoeg niet vanzelf af en als ik zo rond kijk 
nemen ze wel behoorlijk wat plaats in o.O

DUS eerst 3 WIP afwerken en dan mag ik weer iets nieuws starten. 
Hopelijk kan ik me bedwingen ^^ of wie weet geraken die 3 WIP in record tempo af omdat ik iets enorm leuk heb gezien en me toch aan mijn voornemen wil houden
tja wie weet ... 



3 opmerkingen:

  1. Dekentjes kun je inderdaad nooit genoeg hebben...en je hebt er weer een super mooi exemplaar bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleur, je nieuwe deken.
    Wat gezellig die dekenkoffer. Jij verzamelt dus duidelijk ook.


    Zoals je daarnet al opmerkte bij de "dachshundjes": Ben verzot op verzamelen. Hier zitten hele kasten en laden vol met stofkes, wolletjes, lint, schilderijtjes, verf, kadertjes.... kortom alles wat nodig is voor de handcraft!

    BeantwoordenVerwijderen