zondag 10 augustus 2014

yarn diet

yarn diet part 1 (www.knitprincess.com)

Bij het opruimen van mijn creatieve spulletjes viel het op 
dat ik nog heel wat bolletjes wol/katoen/acryl had liggen 
die al heel lang ongebruikt  in de kast lagen of waar ik zelfs niet meer van wist dat ik ze had.
En aangezien er steeds maar nieuwe bolletjes bijkomen 
omdat ik die kleur nog niet heb of die soort wel een keer wil proberen 
zou dit proces nog wel eens serieus uit de hand kunnen lopen.
Blijven dozen kopen om alles in te kunnen opbergen is geen oplossing natuurlijk
dus is de zware beslissing gekomen ... 

Ik ga op dieet!

yarn diet part 2 (www.knitprincess.com)

geen gewoon dieet ... 

maar een garen dieet of te wel a yarn diet

en welbepaald de 5/1 regel

Als ik 1 nieuw bolletje wil kopen moet ik eerst 5 bolletjes opmaken uit mijn voorraad. Zo geraak ik stilletjes aan van die uitpuilende dozen en boxen vanaf en krijg ik meer plaats voor leuke nieuwe dingen.
yarn diet part 3 (www.knitprincess.com)


Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen. 
Zoals garen voor cadeautjes en dergelijke maar ook daarvoor word eerst gekeken in de ohzo grote voorraad.

Ook een voornemen wordt alles catalogiseren in mijn Ravelry database. 
Zo krijg ik ook een mooi overzicht van wat ik allemaal heb 
en wordt het gemakkelijker om daar projectjes voor te kiezen. 
dus twee vliegen in 1 klap!

Wish me good luck! 
hopelijk hou ik het vol tot de voorraad goed geslonken is ...

yarn diet part 4 (www.knitprincess.com)




6 opmerkingen:

  1. heel herkenbaar.. hier puilen de kasten ook uit van de niette versmaden aanbiedingen en de oooozooooo nodige verschillende kleuren en diktes.. ik ga je voorbeeld volgen.. de 1 op 5 methode!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-)
    Good luck !
    Persoonlijk kan ik echt niet weerstaan aan kringloopbolletjes, gelukkig vind ik ze niet zo vaak !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voorlopig hou ik het vol, maar ben dan stiekem ook nog niet echt interessante winkels gepasseerd met interessante deals dus een echte challenge heb ik nog niet gehad ;) Dankjewel

      Verwijderen
  3. Inderdaad, goed idee. Ik mag nu gewoon niks kopen van mezelf en daar kan ik me (redelijk) aan houden....soms dan in elk geval...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dingen worden jammer genoeg des te verleidelijker als je jezelf iets hebt opgelegd, maar als we het kunnen volhouden des te gelukkiger en trotser we kunnen zijn op ons resultaat :) keep up the good work !

      Verwijderen