woensdag 21 mei 2014

mutsenmania

Wat maak ik op de al warmste dag van de maand ... 
Je raad het nooit!
 ...

Mutsen *bloos*

Deze twee opdrachtjes lagen al een tijdje op me te wachten en ze bleven maar liggen.
Vond het tijd worden dat ik deze mutsjes van mijn todo lijst kon schrappen. 

Mutsje nr 1 : 


een haaienmutsje voor de zoon van een vriendin  naar aanleiding van deze foto : 


Ik gebruikte dit patroon en om specifieker te zijn de preschooler versie. 


ik gebruikte een bolletje schachenmayer smc Bravo kleur 8295
samengenomen met een bolletje grijze catania 
(kleurnummer kan ik jullie helaas niet geven daar de wikkel allang verdwenen is, 
dit bolletje kwam uit mijn restjesbak)
een restje zeeman babysoft wit en een restje zeeman royal bordeau,
een beetje kussenvulling voor de vin 
en twee zwarte knopen die ik me aanschafte bij de Veritas.


het geheel haakte ik aan elkaar met haaknaald nr 5 

alles vond ik bij me thuis dus een echte geslaagde UWYH opdracht *yay* voor mezelf !



Mutsje twee : 


Iemand anders vroeg me of ik een konijnmutsje kon maken
 om eventueel te gebruiken voor haar geboortekaartjes 
referentie foto : 


Voor dit mutsje gebruikte ik geen bestaand patroontje maar verzon zelf iets. 
Ik gebruikte hiervoor twee bolletjes zeeman babysoft kleur wit en haaknaald nr 5








Geen opmerkingen:

Een reactie posten