zondag 26 januari 2014

Amelie slippers (1)

Tijdens het opruimen en wegsteken van mijn voorraad bolletjes
 vond ik tussen al de rest nog twee bolletjes paarse Bravo van de Veritas.
Te weinig om iets groots van te maken, maar te veel voor iets kleins.
Ik wilde hier percé iets mee doen dus bladerde ik door al mijn patronen en vond het perfecte patroon in de inside crochet van januari 2013

When I was cleaning up my stash of yarn I found two skeins of purple Bravo from the Veritas.
Too small to make something big, too big for something small.
I really wanted to make something from those two balls so I searched and searched for the perfect pattern when I found something in the inside crochet magazine from january 2013


Namelijk

ontworpen door Claire Montgomerie
designed by Claire Montgomerie

Ik maakte eerst braaf een proeflapje en gebruikte ook braaf de haaknaald die in het patroon beschreven stond namelijk nr 4.
Het proeflapje klopte dus haaknaald nr 4 werd het.
Ik volgde het patroon exact maar toch klopte er iets niet.
Hij was veel te groot ... 

First of all I made a swatch so I could see if I had the right yarn with the right crochethook. nr 4 like described in the magazine. I followed the instructions exactly but I discovered a great error .
the first slipper was way too big!


Daarom maar haaknaald 3,5 genomen en op nieuw begonnnen met een veel beter resultaat ! 
(links slipper gemaakt met haaknaald 4 rechts met 3,5)


that's why I changed the hook with a 3,5 and started all over again with a much better result!
(left slipper made with  4 right with 3,5)

Ze zijn nog niet af, want moet nog draadjes wegsteken een knoopje op naaien  en de zool verstevigen ... 

Maar wou jullie toch al het  voorlopige resultaat showen :

they are not finished yet because I have to sew on a button, make a second sole for a solid base and put away some strings but ...

I couldn't wait to show you some results


Binnenkort dus foto's van het afgewerkte resultaat!

so soon I can show you the pictures of the finished work !

1 opmerking: