maandag 5 november 2012

Een zomaar omdat je van Alice houd presentje / "snood"

Op 28 oktober poste Mirjam van MiM's tasjes dit bericht.
Ik werd er helemaal week van omdat ik ongelooflijke fan ben van alles wat met Alice in Wonderland te maken heeft. 
De stempels die ze gemaakt had voor een swap waren zo enorm prachtig dat ik meteen een reactie poste :

On the 28th of october Mirjam from Mim's tasjes has send this message. I'm a huge fan of Alice in Wonderland so It was like waaaaaaaaaaaaaaaaauw ... My reaction on this message was :
  1. ooooooooooooooooooooooh (x1000) Ik verzamel zowat alles wat ik te pakken krijg ivm alice in wonderland. Dat ik al haast lig te kwijlen als ik al die mooie stempels zie ... Kon ik dat maar o.O wat een prachtwerkjes heb je daar gemaakt.


(oooooooooooooooh (x1000) I collect about everything I could get my hands on from Alice in wonderland. I almost drool by seeing such beautiful stamps. Wish I could make such beautiful things .... )

Ik kreeg niet veel later een bedankmailtje voor mijn reactie en de vraag of ik mijn adresje wou doormailen.
Nu keek ik vandaag in mijn brievenbus en daar lag een envelop met wel deze inhoud :

I got a thankyoumail for my reaction and the question that I could send my adress. So I did and today I got an envelope in my mailbox :


Een super lief kaartje met super lieve tekst, een Meneer konijn bedeltje en een stempel van het kaartenleger.
ik smolt meteen... DANKJEWEL !!!! MiM je bent een schat 


A supersweet card with a super sweet message, a mister rabbit charm and an army of carts stamp. I melted away immediatly. THANKYOU !!!! Mim you are top!

*********************************************************************************

Jammer genoeg nog steeds geen pakketje van Hs van Prutzels *snif* 
wacht nog steeds vol spanning !!! Grrrrrrrrrrr naar de Post !!!

*********************************************************************************

Naar aanleiding van dit bericht op de blog accordingtomatt.blogspot.be 
maakte ik mezelf ook een " Snood " met deze kleur

When I saw this message on the blog accordingtomatt.blogspot.be
 I also made a "Snood' for myself in this colour



De bolletjes wol haalde ik gewoon bij de veritas. 
Ik gebruikte drie bollen en haakte met haaknaald 7.

The yarn I got in the store "Veritas". I used 3 balls of yarn and a crochetneedle size 7

*********************************************************************************************

patroon : 


haak +/- 120 lossen en haak ze aan elkaar met een halve vaste
toer 1: haak drie lossen (eerste stokje). Haak in elke losse  een stokje en eindig met een halve vaste in de laatste losse van je eerste stokje (3 lossen)
toer 2 : haak drie lossen (eerste stokje). Haak in elk stokje een stokje maar haak alleen in de achterste lussen van de stokjes. Eindig met een halve vaste in het eerste stokje.
Toer 3: haak drie lossen (eerste stokje). Haak in elk stokje een stokje maar haak alleen in de voorste lussen van de stokjes. Eindig met een halve vaste in het eerste stokje.

Herhaal toer 2 en 3 tot je denkt dat je het juiste formaat hebt.
Warmte comfort in de winter verzekerd !!!

pattern : 

+/- 120 chains end with a slip stitch in the first chain.

round 1 : crochet 3 chains (first double crochet). 1 double crochet in every chain. End with a slip stitch in the last chain of your first double crochet (3 chains)
round 2 : crochet 3 chains. 1 double crochet in every double crochet. Crochet only in the back loops of the double crochet. End with a slip stitch in the first double crochet.
round 3: crochet 3 chains. 1 double crochet in every double crochet. Crochet only in the front loops of the double crochet. End with a slip stitch in the first double crochet.

Repeat round 2 and 3 until you have the right size.
It will keep you warm in cold winter times. 


2 opmerkingen:

  1. OOO wat een verwennerij en een gave sjaal/col!
    Lekker warm hahaha.X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Wat een mooi resultaat! Deze sjaal komt zeker van pas met de winter voor de deur.

    Veel creatieve en warme groeten

    Het Veritas Team

    BeantwoordenVerwijderen